Bristol-Myers Squibbin syöpälääke Yervoy (ipilimumabi) sai Prix Galien vuosikymmenen löytö -bioteknologiapalkinnon

Lehdistötiedotteet2016-11-01 11:19:59

• Palkinto on kunnianosoitus Bristol-Myers Squibbin innovatiivisuudelle immuno-onkologiassa
  • Prix Galien –palkinto annetaan tunnustuksena huomattavista terveyttä edistävistä saavutuksista, jotka perustuvat innovatiivisten hoitojen kehittämiseen. Arvostettuun palkintolautakuntaan kuuluu mm. Nobel-palkinnon saajia
  • Bristol-Myers Squibb on saanut immuno-onkologisista hoidoistaan jo kolme Prix Galien palkintoa

Bristol-Myers Squibb sai Yhdysvaltojen Prix Galien “vuosikymmenen löytö bioteknologia palkinnon” syöpälääke Yervoylle (ipilimumabi), joka on rekombinantti, humaani monoklonaalinen vasta-aine. Bristol-Myers Squibb saa tämän erityisen palkinnon tunnustuksena Yervoyn tutkimus- ja kehitystyöstä. Yervoy on hyväksytty tällä hetkellä yli 50 maassa metastaattisen tai leikkaushoidon ulottumattomissa olevaan melanoomaan. Palkinnolla kunnioitetaan myös Bristol-Myers Squibbin ponnisteluja tuoda innovatiivinen uusi syövänhoitotapa, immuno-onkologia, useisiin eri syöpiin.

Prix Galien –palkinto annetaan tunnustuksena huomattavista terveyttä edistävistä saavutuksista, jotka perustuvat innovatiivisten hoitojen kehittämiseen. Palkintolautakuntaan kuuluu mm. Nobel-palkinnon saajia. Palkintoseremonia oli New Yorkissa lokakuun lopulla.

Tämä on jo kolmas Prix Galien –palkinto Bristol-Myers Squibbille, joka on ainoana yrityksenä saanut Prix Galien palkinnon kahdelle immuno-onkologialääkkeelle: Vuonna 2012 Yervoy (ipilimumabi) sai parhaan bioteknologiatuotteen palkinnon ja vuonna 2015 saman palkinnon sai BMS:n toinen syöpälääke Opdivo.

Yhteystiedot:
BMS:n lääketieteellinen johtaja Pia Annunen, pia.annunen@bms.com, puh. 050 4491002 Viestintäpäällikkö Pirjo Mäenpää, pirjo.maenpaa@bms.com, puh. 050 3466366

Attached